CITYBANAN ÖPPNINGSKAMPANJ
Kunden var Storstockholms lokaltrafik
Bakgrund: 2017 öppnades de två nya pendeltågsstationerna Stockholm City och Stockholm Odenplan. Det är ett av de enskilt största infrastrukturella projekten i satsningen att förbättra framkomligheten i Stockholmsområdet.
Uppdrag: Inför öppningen fick vi i uppdrag att ta fram marknadsförings- och kommunikationsinsatser och valde då att dela upp projektet i tre delar; samhällsinformation, platsinformation och kampanj. Efter uppdraget slutförts gjordes en mätning på hur väl informationen nådde målgruppen, som visade att kännedomen stigit från 35% till 89%.
- Samhällsinformation – 50%
- Platsinformation – 25%
- Kampanj – 25%
![](https://carlsoo.se/wp-content/uploads/2019/01/Carlsoo_Citybanan-kampanj_2_Billboard-Innerstadstavla.jpg)
![](https://carlsoo.se/wp-content/uploads/2019/01/Carlsoo_Citybanan-kampanj_4_Rulltrappa.jpg)
![](https://carlsoo.se/wp-content/uploads/2019/01/Carlsoo_Citybanan-kampanj_5_station-domination-Odenplan.jpg)
![](https://carlsoo.se/wp-content/uploads/2019/01/Carlsoo_Citybanan-kampanj_6_Superback.jpg)
Carlsöö & Co Communications AB
Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm
+46 8 410 414 00
kontakt@carlsoo.se
Carlsöö & Co Communications AB
Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm
+46 8 410 414 00
kontakt@carlsoo.se